بخاطر دفاع از حق پناهنده گان افغان در برابر مقر اتحادیه اروپا در بروکسل
بنیاد فرهنگی اوستا بنیاد فرهنگی اوستا

راه اندازان و شرکت کننده گان راهپیمایی و اعتراض 22 فبروری

 

20 فبروری 2010 ترسایی

شهر کلاگنفورت ـ جمهوری اتریش

 

 

درود و سلام  ما نثار تان باد !

اعضا و هواداران بنیاد اوستا درجمهوری اتریش خود را در هر گام و هر صدای شما همراه دانسته و با گامهای استوار و صدا های پرتوان شما ، اعتراض  خود را دربرابر اقدامات ناگوار اداره مهاجرت واعطای تابعیت هالند ابراز میدارند .

 

ماده اف 1 قانون پناهنده گی در هالند  با پیش داوری و گزینش روش تعصب آمیز در برابر بخشی از تحصیلکرده گان و فرهیخته گان  سیاسی جامعه افغانی که هیچ گناهی جز خدمت صادقانه  به مردم و دفاع از نوامیس وطن ندارند، وصله ناجوری بر پیکراعلامیه جهلانی حقوق بشر و مفردات کنوانسیون ژنیو در باره پناهجویان میباشد.

در نتیجه برخورد تعصب آمیز، بخشی ازپناهجویان سیاسی افغان  بنا بر ادعا های واهی از حقوق اساسی محروم ، خانواده های شان از هم پاشیده و بی سرنوشتی  بر آنها و فرزندان شان تحمیل گردید.

 

جامعه جهانی بخصوص دولت شاهی هالند که در افغانستان حضور فعال سیاسی و نظامی  دارد به نیکویی میداند که در نتیجه سیاست های نادرست وخلاف منافع ملی هنوزهم بنیاد گرایی درافغانستان از امکانات گسترده ای برخوردار بوده و دارای وسایل گونه گون برای  تهدید ، تعقیب و آسیب رسانیدن به  دگراندیشان به ویژه رهروان و هوا داران ترقی و روشنگری میباشند.

مهاجرت همه روزه هزار افغان  از افغانستان و درد و رنج بی مثال پناهجویان افغان از جمله زنده گی  كودكان افغان در فاضلات روم ، ایجاد گروه های ضربتی در دشمنی با  پناهجویان افغان در بندر پاتراـ یونان و چند شهر بزرگ ایتالیا  ، راندن پناهجویان افغان از « جنگل کالی » در فرانسه ، برگردانیدن اجباری صد ها پناهنده افغان از اروپا ...  واقعیت تلخ و دردبار زنده گی  پناهنده گان افغان میباشد.

اتحادیه اروپا  پیوسته جانبداری و پابندی خود را  به اصول آزادی ، هیومانیزم ومندرجات اعلامیه جهانی حقوق بشراعلام میدارد. با درنظر داشت این  پابندی  ما ازسیاستگذاران و مسوولین اتحادیه اروپا تقاضا مینمایم تا به رفع تعصب در برابر  پناهنده گان سیاسی افغان در اروپا بخصوص آن عده افغان های که  قربانی بند اف 1 قانون پناهنده گی در هالند شده اند بپردازند.

 

به نماینده گی از هیات ریسه بنیاد فرهنگی  اوستا

 

پوهنمل دکتر غلام محمد محسن زاده

ریس بنیاد فرهنگی اوستا


February 21st, 2010


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها